nederlands  |  english
schaduw
Home > entertainment > ‘Kom nog eens’, een persoonlijk aandenken voor bezoekers

'Kom nog eens', een persoonlijk aandenken voor bezoekers - Zalsman Innovative Print

entertainment



‘Kom nog eens’, een persoonlijk aandenken voor bezoekers

Pretparken, dierentuinen, dance events maar ook musea, allemaal zien ze hun bezoekers graag nóg eens terug. Hoe bouw je aan de band met je bezoekers? Niet vluchtig, maar met een persoonlijk aandenken op papier. Nieuwe printtechieken maken het mogelijk.


Stel je voor…
Met je dochter heb je een dierentuin bezocht. Je hebt kaartjes besteld op internet en je bij de ingang laten fotograferen. Tijdens of na afloop van je bezoek heb je je gegevens ingevuld, aan een zoektocht of puzzel meegedaan. Na een poosje krijg je een uitnodiging, ‘kom nog eens!’ Die bewaar je, want je staat er zelf met je dochter op, in fotokwaliteit. Door je persoonlijke actiecode te gebruiken ontvang je na het bestellen van je kaartje voor het volgende bezoek een leuke attentie. Wat dit is, hangt af van het profiel van de bezoeker. Een stoer aanbod voor jongens die niet bang zijn voor de achtbaan. Of een feest voor jongeren, inclusief een bus na afloop naar het NS-station. Andere bezoekers, waarvan bekend is dat ze ondernemer zijn, ontvangen het aanbod om hun volgende bedrijfsbijeenkomst op de originele locatie te organiseren. Terwijl gepensioneerden speciaal uitgenodigd worden om een bezoek buiten de drukke vakantieperiode te plannen.

 

Een persoonlijk aandenken, in fotokwaliteit, is een krachtig marketingmiddel om de band met bezoekers te verstevigen, een gewaardeerd cadeautje. Het gevolg? Meer mogelijkheden voor online marketing. Social media worden meer gevolgd, er komen meer likes. E-mail opt-in wordt eerder gegund en meer mails geopend. En het belangrijkste: meer bezoekers komen terug.


Hoe komt een persoonlijk aandenken tot stand?
Zalsman Innovative Print kan dit idee uitvoeren in fotokwaliteit, met de nieuwste inkjet printtechnologie, als één van de weinigen in Nederland.

 

Eerst bepalen we tijdens een brainstorm de productvorm van de direct mail. Vervolgens plaatsen we de interactieve elementen die het product moet bevatten. Foto’s, actiecodes én een persoonlijk aanbod. De volgende stap is het uitdenken van de mogelijke customer journey. Tot welke actie roepen we de bezoeker op? We nemen persoonlijke actiecodes, coupons etcetera in het product op. Verder stemmen we de vormgeving af op de kenmerken van de ontvanger, zoals lettertype, kleuren en beelden.

 

Nog geen CRM- of crossmediaplatform beschikbaar? Geen probleem: alle data beheren wij op ons Quadient platform, dat we ook gebruiken om zowel de online als printmedia communicatie uit te voeren. Van het inrichten van de databases, dataverrijking en analyse, tot het realiseren van ICT-koppelingen. De direct mails worden, gericht op responsverhoging, continu verbeterd, door de respons te vergelijken met die uit van een controlegroep. Deze acties bij elkaar zorgen voor meer bezoekers.


Neem contact op met Frans Selles


Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten