nederlands  |  english
schaduw
Home > interactive print > Het interactieve tijdschrift, voor uitgevers, adverteerders en lezers

Het interactieve tijdschrift, voor uitgevers, adverteerders en lezers - Zalsman Innovative Print

interactive print



Het interactieve tijdschrift, voor uitgevers, adverteerders en lezers

Er is behoefte aan nieuwe verdienmodellen voor uitgevers. Klanten laten betalen voor online content is lastig. Traditionele tijdschriften verliezen abonnees en advertentie-inkomsten. Hoe combineer je het beste van printmedia met online content? Met het interactieve tijdschrift van de toekomst! Targeted advertising voor adverteerders en User generated content voor lezers, maken nieuwe verdienmodellen voor uitgevers haalbaar.

 

Nieuwe printtechniek maakt het mogelijk
Het tijdschrift van de toekomst is geheel of gedeeltelijk interactief. Een uitgebalanceerde mix van offset en print. Offset is de nu gebruikelijke techniek, en elk exemplaar van het tijdschrift hetzelfde. Nu is er HD inkjetrotatie in offsetkwaliteit en dit maakt het mogelijk om elke pagina afgestemd op de lezer te printen. Dit biedt een enorme meerwaarde aan uitgevers, adverteerders en lezers.

 

Targeted advertising
Wat heeft het interactieve tijdschrift adverteerders te bieden? Na verrijking van het abonneebestand worden profielen geselecteerd en ingedeeld in categoriëen. Alles anoniem uiteraard, de identiteit van de abonnee blijft beschermd. Profielinformatie maakt gericht adverteren mogelijk. Passende advertenties voor ieder profiel. Door het toevoegen van unieke codes kunnen de uitgever en zijn adverteerders nog een stap verder gaan. De lezer kan zich via internet identificeren en de relatie tussen adverteerder en klant is begonnen.

 

User generated content voor lezers
Ook de abonnee komt aan de knoppen. Door zijn interesse per onderwerp aan te geven, krijgt het blad de gewenste inhoud. Minder afdrukken van ongewenste content. Geen wijnrecensies voor iemand die niet drinkt. Verdiepende artikelen voor de liefhebber. Ook er zijn nieuwe abonnementsvormen mogelijk zoals het betalen gebaseerd op de geselecteerde interessegebieden: Hoe dikker je jouw tijdschrift maakt, hoe hoger je abonnementsgeld. En hoe meer een abonnee over zijn voorkeuren deelt, hoe beter en rijker de profielen voor de adverteerders zijn.

 

Hoe komt het interactieve tijdschrift tot stand?
Het interactieve tijdschrift wordt mogelijk na aanpassing van het redactiesysteem en de abonneedatabase. Abonnees worden ingedeeld in profielen., ieder met een eigen waarde voor de adverteerder. Nog persoonlijker wordt het door het toevoegen van lokale informatie. Artikelen bieden, gerelateerd aan de omgeving van de lezer. De uitgever deelt de profielinformatie met adverteerders, en deze kan nog gedifferentieerder advertenties aanleveren. Targeted advertising, zoals online al veel langer gemeengoed is.

 

Van concept tot realisatie
Zalsman Innovative Print helpt u om het interactieve tijdschrift in te richten. Van concept tot realisatie, samen met uitgever, verkoopafdeling en redactie wordt de workflow ingericht. U wordt geholpen bij het aanpassen van de processen, inclusief data-analyse, ICT- en datakoppelingen. Voor bladen die per post bezorgd worden zijn geen logistieke aanpassingen nodig.

 

Aan de slag? Zalsman Innovative Print heeft hiervoor een team van consultants en programmeurs in huis. Neem voor een goed gesprek contact op met  Frans Selles


Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten