nederlands  |  english
schaduw
Home > retail > Supersegmentatie, ruimte voor franchiseformules

Supersegmentatie, ruimte voor franchiseformules - Zalsman Innovative Print

retail



Supersegmentatie, ruimte voor franchiseformules

Franchiseformules hard of soft inrichten? Het blijft een spanningsveld. Franchisegevers willen de kwaliteit van hun formule bewaken, franchisenemers willen hun aanbod aanpassen aan hun lokale klantenkring. Op het terrein van de marketingcommunicatie staat de franchisegever soms tegenover ondernemers. Gelukkig zijn er oplossingen die franchiseformules ruimte geven. Om lokaal ondernemerschap te stimuleren zonder de franchiseformule geweld aan te doen. Wat betreft online communicatie is er al veel mogelijk. Locatieherkenning, cookies en inlogcodes helpen online communicatie af te stemmen op de doelgroep, net zoals het met Google Adwords mogelijk is om gericht te adverteren. Gericht adverteren, meetbare conversie? Wie wil dit niet? Het is geen toeval dat online communicatie de laatste jaren hard groeit, en dat communicatie via print gaat groeien, nu supersegmentatie mogelijk is.


Ander publiek, ander aanbod
Supersegmentatie, kan dat in print? Tot nu toe loopt gedrukte communicatie in supersegmentatie achter op online. Maar er is goed nieuws: Nieuwe inkjet printtechnologie maakt supersegmentatie mogelijk en zal de komende jaren ongericht drukwerk vervangen. En dat is ook nodig, want tot nu toe gebruiken franchisegevers veel huis aan huisbladen, catalogi en folders waarbij elke afdruk gelijk is. Franchisenemers weten wel beter. Het aanbod in de winkel in Leeuwarden moet anders zijn dan in Blaricum. En klanten vinden regionale herkenbaarheid geweldig. Liefst op straat- en postcodeniveau. Dat kan, door online en in de winkel verzamelde informatie te combineren met big data en te gebruiken in gedrukte folders en brochures. Met uitnodigingen voor het bezoeken van lokale evenementen in de winkel en lokale aanbiedingen. Zo krijgt de franchisenemer meer ruimte om lokaal te ondernemen.


Zalsman Smart Franchise Communicatieformule
Hoe werkt het? We starten met een goed gesprek met de landelijke franchisegever die zijn ondernemers meer ruimte wil geven. Deze zoekt naar een oplossing om de organisatie van gedrukte communicatie binnen franchiseformules goed te regelen. Het resultaat? Ondernemers selecteren uit het landelijk aanbod hun aanbiedingen en vullen dit aan met lokale informatie, zoals lokale events en actiecodes, in combinatie met e-mail en andere online media. De oplossing vervangt ongerichte huis aan huisfolders, catalogi en brochures. Slim en duurzaam. Minder pagina’s, meer effect.


Aan de slag?
Zalsman Innovative Print helpt franchiseorganisaties om slimmer te communiceren. Van het eerste gesprek met de formulebeheerder tot aan de landelijke distributie. Inclusief projectleiding, opleiding en voorlichting aan lokale ondernemers. Samen met de formulebeheerder, het reclamebureau en verspreiders wordt de vorm, verschijningsfrequentie en de samenstelling bepaald, en worden middelen aan de franchisegever ter beschikking gesteld waarmee ze hun data en aanbiedingen beheren via ons Quadient platform.


Neem contact op met Frans Selles.


Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten