nederlands  |  english
schaduw
Home > Binden en boeien met het persoonlijke personeelsmagazine

Binden en boeien met het persoonlijke personeelsmagazine - Zalsman Innovative Print



Binden en boeien met het persoonlijke personeelsmagazine

Medewerkers binden, boeien en betrokken houden wordt steeds belangrijker, zeker voor wie talent vast wil houden of de bedrijfscultuur aanpast. Het gedrukte personeelsmagazine is een van de instrumenten die HR hiervoor ter beschikking heeft, maar het kent voor alle medewerkers dezelfde verschijningsvorm. Zalsman Innovative Print introduceert het persoonlijke personeelsmagazine.

 

Medewerkers boeien en binden is niet one-size-fits-all. Het vereist maatwerk om naadloos aan te sluiten bij de informatiebehoefte. Digitale content wordt steeds vaker afgestemd op medewerkers. Het bereik van het vertrouwde personeelsmagazine kan veel beter, door de content af te stemmen op de ontvanger. Nieuwe inkjet printtechnologie en een andere kijk op content, maken het persoonlijke personeelsmagazine mogelijk. Niet langer een oplage met exact dezelfde magazines, maar iedere gedrukte pagina afstemmen op de medewerker. Een kans voor de interne marketeers.


Stel je voor…

De HR-afdeling wil samen met de directie een cultuuromslag bereiken. Het persoonlijke personeelsmagazine is hier een heel geschikt instrument voor. Want een jurist op het hoofdkantoor wil je anders aanspreken dan een medewerker op locatie, met aangepast taalgebruik, andere artikelen, beelden en inhoud. Een personeelsmagazine gelezen wordt! Wat zou het mooi zijn als een persoonlijk personeelsmagazine ook een overzicht van op te nemen vrije dagen, foto’s van het laatste afdelingsuitje of een twitterfeed van directe collega’s bevat!


Hoe komt een persoonlijk personeelsmagazine tot stand?

Het project start met content organizing. Medewerkers, bekend in de HR database worden ingedeeld in profielen. De communicatie voor de medewerker wordt gesplitst in een algemeen, redactioneel en een persoonlijk deel. Het redactionele deel bevat artikelen die wel of niet aan bepaalde medewerkers worden aangeboden. Een artikel over een nieuw informatiesysteem kan bijvoorbeeld een diepgaande versie zijn voor IT-medewerkers en managers en een wat toegankelijkere versie voor andere medewerkers. Nóg persoonlijker wordt het met lokale informatie. Voorstellen van nieuwe medewerkers in de eigen vestiging of foto’s van de borrel van de eigen afdeling. Wie nog persoonlijker met medewerkers wil communiceren, drukt informatie uit de HR-database af. Het vakantierooster, een aanbod aan passende opleidingen of een aanbod om vrije dagen in te ruilen voor een fiets.


Van concept tot realisatie

Zalsman Innovative print helpt om het persoonlijke personeelsmagazine in te richten. Van concept tot realisatie. Daarbij gebruiken we Quadient software om koppelingen met HR-databases te realiseren. Samen met de HR-afdeling, vormgevers en redacteuren wordt de workflow ingericht. We starten met de basisvormgeving, aangeleverd door een bureau of reclameafdeling. Vervolgens wordt het persoonlijke personeelsmagazine samengesteld door het aanbod, door passende beelden en teksten te koppelen aan HR-profielen. Zalsman Innovative heeft hiervoor een team van consultants en programmeurs in huis.


Neem contact op met Frans Selles


Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten